جمعه 31 فروردین ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان  | فارسی   English
در روز یکشنبه ۱۳۹۷/۰۱/۲۶، حسین عبده تبریزی در مراسم اختتامیه‌ی اولین دوره از برگزاری آکادمی بورس ﴿trade challenge﴾ ایران در سالن خواجه نصیر مرکز همایش‌های صداوسیما در تهران شرکت کرد.
دلیل اصلی نقل مقاله، فضای امیدی است که در آن موج می‌زند و من بسیار امیدوارم که کشورم بتواند دوباره وارد شرایط مشابه شود. ایران سخت نیازمند برگشت به شرایطی است که در آن خیزش اقتصادی دوباره ممکن شود.
در پاسخ به پیام تبریک این جانب که در آن به “امید” اشاره رفته بود، تنی از دوستان به تلخی یادآور شدند که از “امید” کاری ساخته نیست. من نیز نگفته بودم که ” امید استراتژی و راهبرد” است. “امید” بدون تلاش معنا ندارد.
امروز در آخرین روزهای سال نود و شش، ایران در انتهای سالی دشوار و پرحادثه ایستاده است. چهارشنبه روزی نو از سالی نو در پیش روی ماست. برای گذر از دیگر سالی دشوار، باید همه پنجره‌های امید و گفتگو را باز نگاه داریم.
حسین عبده تبریزی در روز سه‌شنبه ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ در محل سازمان اموال و املاک کوثر حاضر شد و پیرامون بخش ساختمان و مسکن در شرایط جاری اقتصاد برای مدیران آن سازمان صحبت کرد.
Print Send to Friends
یکشنبه 11 تیر ماه 1396 | hits : 1803 | Code: 1431
طراحی روش تأمین مالی ساختاریافته‌ی پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل با لحاظ راهکارهای ارتقا سطح اعتباری ب

یکی از چالش‌های اصلی بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل، تأمین مالی است، بنابراین، همواره این بخش نیازمند نوآوری‌های مالی به منظور طراحی ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور برآورده کردن نیازهای تأمین مالی خود است. در ایران، توسعه‌ی طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل به دلیل اتکای این بخش به منابع دولتی و به طور عمده بودجه دولت، با چالش مواجه است و با وجود ظرفیت‌های بالای بخش‌ حمل‌ونقل، منابع مالی کافی جهت توسعه‌ی زیرساخت‌های حمل‌ونقل وجود ندارد از این‌رو، وزارت راه‌ و شهرسازی به عنوان مهم‌ترین نهاد سیاست‌گذاری توسعه‌ی طرح‌های زیربنایی در کشور همواره با کمبود منابع مالی مواجه می‌باشد و همواره به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در توسعه طرح‌های زیربنایی است.

یکی از پیش‌نیازهای لازم برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه طرح‌های زیربنایی، ارایه‌ی راه‌حل‌ها و ابزارهای مالی مناسب است که این ابزارها بر اساس نوآوری‌های مالی و متناسب با نیاز بخش حمل‌ونقل طراحی شده باشند. در این رساله ضمن معرفی انواع قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی به عنوان پایه‌های اصلی تأمین مالی طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل جهان، انواع ابزارها و شیوه‌های جدید تأمین مالی طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل مورد بررسی قرارگرفتند. این پژوهش در صدد است با به کارگیری روش تحقیق توصیفی تحلیلی و با استناد به آموزه‌های فقهی امامیه و متناسب با قوانین و مقررات ناظر بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌ زیربناهای حمل‌ونقل، ابزارها و روش‌های تأمین مالی پیشنهاد نماید و راهکارهایی را نیز برای ارتقإ سطح اعتباری روش‌های طراحی شده ارائه کند. 

فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
© Copyright 2011 iranfinance.net All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :