سه شنبه 30 دی ماه 1399 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان  | فارسی   English
ویدیوی سخنرانی خانم رمضانیان در مورد PE ها با استقبال خوبی در این صفحات مواجه شد.
یکی از مهم­ترین نقش­‌های بازار سرمایه تأمین مالی پروژه­‌های جدید و بسط تولید و اشتغال است. این نقش به­‌ویژه در کشور ما که در آن نرخ مشارکت در اقتصاد پایین است، اهمیت ویژه­‌ای دارد. افراد و شرکت­‌های زیادی هر روز تلاش می­‌کنند، فعالیت جدیدی را آغاز کنند، و غالباً شرکت کوچک یا متوسطی بدین منظور راه‌­اندازی می‌­کنند. پرسش آن است که بازار سرمایه به این شرکت­‌ها چه کمکی می­‌کند؟ آیا بورس می­تواند در خدمت این کسب­‌وکارهای جوان باشد؟ آیا بازار سرمایه می­تواند برای شرکت‌­های سهامی خاص منابع مالی تجهیز کند؟
مجله کونسپت متعلق به بخش پژوهشی دویچه بانک در شماره نوامبر خود پیشنهادهای رادیکالی به سیاستمداران غربی، بویژه امریکایی، ارائه می‌دهد.
در صبح روز دوشنبه 27 آبان 1399، حسین عبده تبریزی به عنوان سخنران کلیدی در هشتمین کنفرانس ملی مهندسی مالی شرکت کرد. مضمون اصلی این کنفرانس ادغام و تملک در بازار سرمایۀ ایران بود. در این نشست، دکتر عبده ارائه‌ای با عنوان «نکاتی پیرامون ادغام و تملک در اقتصاد ایران» عرضه کرد.
در نشست پنجم در مباحث منتخب مالی در دانشگاه شریف، آقای دکتر زاوه در مورد تحولات بخش مسکن ارائه‌ای داشتند.
Print Send to Friends
چهارشنبه 13 شهریور ماه 1398 | hits : 882 | Code: 11739
پایان‌نامه آقای مهدی باغ میرانی با عنوان «تضاد و منافع در فرآیند خصوصی»
چکیده هدف از این پژوهش، شناسایی تضاد در منافع، اهداف، و ساختار هایی است که در فرایند خصوصی‌سازی دخیل هستند. هدف از خصوصی‌سازی کاهش بار مدیریتی دولت، افزایش بهره‌وری بنگاه تحت مدیریت  حفظ سطح اشتغال و حتی بهبود آن و در نهایت درآمدزایی دولت از وجوه حاصل از ، بخش خصوصی واگذاری است. ما نشان می‌دهیم که ممکن است بین بعضی از این اهداف تضاد هایی وجود داشته باشد،   تعدیل نیرو توسط مدیریت جدید باشد. همچنین ، به عنوان مثال ممکن است لازمه‌ی افزایش بهره وری دولت اهداف متضادی از خصوص سازی دارد؛ بیش از آن که متوجه دقت در اصلاح ساختار و واگذاری به مشتریان واجد شرایط اهلیت تخصصی باشد، متمرکز بر درآمد حاصل از واگذاری است. از سویی دیگر، مدیران بنگاه‌های مشمول خصوصی‌سازی نیز در برابر واگذاری مقاومت خواهند کرد، زیرا جایگاه شغلی و آینده خود را در خطر خواهند دید. همچنین، سازمان خصوصی‌سازی یک نهاد زیر مجموعه‌ی وزارت اقتصاد است و فاقد قدرت و استقلال کافی در جهت پیشبرد اهداف خصوصی‌سازی است و ناگزیر است تا در جهت منافع دولت حرکت کند. دستگاه نظارتی نیز فاقد استقلال کافی و چابکی لازم برای نظارت بر فرایند واگذاری است و از سوی دیگر رویکردی انفعالی به مقوله نظارت دارد. این موضوع از دو جنبه ی تضاد منافع و اشکالات در راهبری شرکتی سازمان قابل بررسی است که در این پژوهش به ابعاد مختلف آن پرداخته می‌شود. 
 
 سازمان ، بخش خصوصی ، واگذاری ، کلمات کلیدی: تئوری عاملیت، انگیزش، ریسک‌پذیری  راهبری شرکتی ، خصو‌صی‌سازی
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
© Copyright 2011 iranfinance.net All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :